torsdag 22 mars 2012

Konstutställning på Lappudden 6 och 7 juli, i samband med Nordingrå Festivalen!


Maria Tjärnström ställer it sina tavlor på Lappudden 6 & 7 juli, i samband med Nordingrå Festivalen


Maria!
Jag hämtar min inspiration i skog och mark, under jaktturer och vandringar, samt i vår förhistoria. Jag är utbildad arkeolog, kulturvetare och konstnär, men lönearbetar som handläggare på Länsstyrelsen Västernorrland. Akvarellmåleriet är mitt främsta medium, men jag arbetar även med fotografi, teckning, digital konst, skulptur och olika hantverk.

Varje år brukar jag satsa på att ha några utställningar både i närheten och annorstädes. Jag målar även på beställning, framförallt djurporträtt, men jag har även gjort logotypes och hjälpt företag och föreningar med formgivning av trycksaker.


/Agne Säterberg
AGMA Forntid & Äventyr AB
Destination Höga Kusten
www.destinationhogakusten.com

Inga kommentarer: